11. júla 2018

Recenzia | Farebné kontaktné šošovky


Ahojte, vitajte pri mojej dnešnej recenzii na mojom blogu. Vždy som túžila vedieť, ako by som vyzerala, keby som mala oči inej farby.  Musím povedať, že moja tmavohnedá farba očí ma už dávno omrzela. S údivom vždy obdivujem dievčatá tmavej pokožky s tmavými vlasmi a obrovskými doslova žiariacimi modrými alebo zelenými očami. Veď kto by nechcel aspoň na chvíľu zmeniť svoje modré oči za hnedé, hnedé za sivé, zelené za hnedé.. a verte, že sa to dá naozaj ľahko a veľmi rýchlo. Ak aj vy patríte medzi takýchto zvedavcov ako som ja, tak určite pokračujte v čítaní tohto článku.






Naše oči zohrávajú veľmi dôležitú úlohu pri nadväzovaní kontaktov a do značnej miery ovplyvňujú aj prvý dojem, ktorý si všetci pri stretnutiach vytvárame. Oči sú teda spravidla tým, čo na prvý pohľad upúta a to nie len u partnera, ale takmer u každého, s kým osobne komunikujeme. Pokiaľ toto dokážeme využiť, je to prvý a dôležitý krok k naviazaniu dobrého kontaktu. Nie však všetci sme vždy spokojní s našou vlastnou farbou očí a radi by sme ju občas zmenili. Prečo preto nevyužiť na túto želanú zmenu svojho image pokroku vedy a techniky a nevyskúšať farebné kontaktné šošovky? Ak teda nemáte radi klasiku, chcete určitú zmenu a nebojíte sa odviazať a vyzerať extravagantne alebo jednoducho chcete len niekoho prekvapiť či byť trendy na večierku alebo oslave, tak v tom prípade je na mieste farebné kontaktné šošovky vyskúšať.

Farebné kontaktné šošovky predstavujú najjednoduchší spôsob ako zmeniť farbu očí a zmeniť tak svoj vzhľad. Farebne kontaktné šošovky dokážu zmeniť farbu očí úplne, prípadne zvýrazniť pôvodnú farbu očí. Podobne ako pri klasických šošovkách aj pri farebných kontaktných šošovkách je možnosť zvoliť si šošovky na rôznu dobu trvania nosenia. K dispozícii sú jednodňové, dvojtýždňové, mesačné alebo trojmesačné farebné kontaktné šošovky.
V internetovom obchode Alensa.sk okrem kontaktných šošoviek rôznych druhov a značiek môžeme nájsť aj okuliare, roztoky a príslušenstvo – rôzne puzdrá na šošovky, pinzety a  uzatvárateľné kazety so zrkadlom.


Ja som vyskúšala kontaktné nedioptrické denné šošovky značky TopVue Color v dvoch rôznych farbách. V jednom balení sa nachádza 10 kontaktných šošoviek, čiže 5 párov. Šošovky sú vyrobené z hydrogélového materiálu,  takže majú vysoký obsah vody a priepustnosť kyslíka je na nižšej úrovni. Na oku po nasadení sú naozaj príjemné a ľahko sa prispôsobia oku a zostanú pohodlné po celý deň. Aby boli oči chránené pred škodlivým UV žiarením, sú šošovky opatrené UV filtrom. Šošovky sú vyrobené technológiou troch tónov. Na šošovku sú nanesené farby v niekoľkých vrstvách a odtieňoch, aby došlo k naozaj účinnému krytiu. Na šošovke je tiež tmavý prstenec, ktorý robí oči opticky väčšie a výraznejšie. Avšak, tí, ktorí nepoužívajú kontaktné šošovky  a tí, ktorí ešte doteraz žiadne šošovky nepoužili, by mohli mať na začiatku nepríjemný pocit v očiach, je potrebné si na nich zvyknúť a druhýkrát po nasadení už nebudete mať nepríjemný pocit.


Farebné šošovky sú vkusným módnym doplnkom, ktorým môžete svoj celkový make-up doviesť k dokonalosti alebo sa vyhnúť stereotypu a zmeniť váš pohľad.  Čo sa samotných farieb týka, tak sortiment farebných kontaktných šošoviek je skutočne veľmi široký, musíte sa už len vy rozhodnúť, aký druh šošoviek chcete a na ktoré obdobie. Sú totiž jednodňové, dvojtýždňové, mesačné alebo trojmesačné farebné kontaktné šošovky. Medzi základné typy farebných kontaktných šošoviek môžeme zaradiť zvýrazňovacie farebné kontaktné šošovky, ktorých odtiene farieb sú o niečo svetlejšie a ich cieľom je zvýrazniť farbu vašich očí. Krycie farebné kontaktné šošovky majú hlbšie, tmavšie a zvýraznené odtiene a sú vhodné pre ľudí, ktorí chcú úplne zmeniť svoju farbu očí.



Ja som vyskúšala farebné šošovky vo farbách Sapphire blue a Fresh green a musím povedať, že som bola ohromená tým, ako dokonale zakryli hnedú farbu mojich očí. Totiž ide o najkvalitnejšie farebné šošovky, ktoré som doteraz vyskúšala.









Všetky jednodňové kontaktné šošovky nepotrebujú vôbec žiadne čistenie. Ide o najpohodlnejšiu a najzdravšiu verziu kontaktných šošoviek. Jednoducho sa na konci každého dňa vyhodia do koša. Po jednodenných kontaktných šošovkách siahajú tí, ktorí hľadajú zdravý a jednoduchý spôsob nosenia šošoviek - ráno sa nasadia, večer vyhodia. Puzdrá a roztoky nie sú však potrebné. Denné kontaktné šošovky tak vyhovujú každému, kto hľadá „bezúdržbový“ spôsob používania šošoviek - sú jednorázové, nosia sa jeden deň.  Aplikujú sa priamo zo sterilného blistru, na povrchu šošoviek tak nemajú šancu uchytiť sa usadeniny, ktoré by mohli spôsobiť začervenanie, pálenie a ďalšie problémy.



Vkladanie a vyberanie šošoviek „chce len prax“. Ak by Vám to zo začiatku trvalo dlhšie, nezúfajte, čoskoro to pôjde rýchlejšie :-) Líčiť s kontaktnými šošovkami sa taktiež môžete, avšak mali by ste dodržiavať zopár pravidiel.
1. Najskôr nasadiť šošovky, potom sa nalíčiť.

2. Pri odlíčovaní najskôr vybrať z oka šošovky a až potom odstrániť make-up.







Roztoky slúžia na starostlivosť o kontaktné šošovky s intervalom výmeny dlhším ako jeden deň. Roztoky zbavujú kontaktné šošovky usadenín a nečistôt, zvlhčujú ich povrch, ničia mikroorganizmy, dezinfikujú, zvlhčujú a umožňujú ich bezpečné uchovávanie. Spolu s roztokom potrebujete aj puzdro na kontaktné šošovky.


Roztok Gelone  je svojim zložením veľmi šetrný k oku a vďaka vynikajúcej lubrikácii znateľne zvyšuje komfort pri nosení kontaktných šošoviek. Súčasťou balenia 360 ml je antibakteriálne puzdro s iónmi striebra. Roztok v puzdre tieto baktérie efektívne odstráni a ióny striebra zabránia ich následnému priľnutiu na povrchu puzdra. Dá sa povedať, že puzdro označené touto antibakteriálnou úpravou poskytuje šošovkám sterilnejšie úložisko ako puzdro bežné. Aby bola rezistencia voči baktériám čo najväčšia, odporúča sa puzdro meniť každé tri mesiace. Hoci používam jednodňové šošovky, ktoré roztok ani tak nepotrebujú,  som s roztokom veľmi spokojná, pretože už sa mi stalo, že šošovka mi spadla z prsta na oblečenie, a tak roztok bol mojou jedinou záchranou.


Zatiaľ vidím výborne, ale ak by sa mi môj zrak zhoršil, tak určite by som siahla po dioptrických šošovkách zo stránky alensa.sk. Totiž som ten typ človeka, ktorému nepristanú žiadne okuliare, a preto u mňa doma by ste  pravdepodobne nejaké slnečné okuliare hľadali márne. Ja nosím farebné kontaktné šošovky vždy niekoľkokrát do roka, veľa na rôzne akcie, na fotenie alebo niekedy len tak pre zábavu. 


Pri nosení týchto šošoviek nemám ani pocit suchého oka, ani ma netrápi zahmlené videnie. Určite im zostanem verná, pretože vďaka ním môžu získať moje oči nový, výrazný, a napriek tomu prirodzený odtieň.  Tieto farebné kontaktné šošovky vám môžem iba odporúčať, ja som veľmi spokojná. 


Používate kontaktné šošovky alebo radšej siahnete po okuliaroch? Ďakujem za odpovede.

Budem veľmi rada, ak mi zanecháte nejaký komentár, stanete sa odberateľmi blogu prostredníctvom GFC (vpravo).
Môžete ma sledovať na mojej stránke na Facebooku (tu) alebo Instagrame (tu).


Ďakujem a prajem vám krásny zvyšok dňa! :)

                                                                    Majte sa krásne! 

1 komentár:

Ďakujem za komentár :-)